Lottat och klart!

Det kommer att bli en tuff förstamatch i den öppna klassen där man lottas in med alla rullstolar och det är utslagning som gäller direkt. Jag lottades mot Spaniens bästa spelare Bakkali (klass 5). En spelare som jag har mött två gånger tidigare. Förlust mot honom i Rumänien i våras, men vinst i Frankrike i somras. Han ses lite som en favorit på förhand till en fördel på 60/40 i hans favör, men det kan lika gärna vara en 50/50 match. Bakkali kan vara väldigt ojämn vilket är svårt om han håller sin högstanivå. För att slå honom måste jag hålla en hög nivå rätt igenom hela matchen och spela väldigt tight med få misstag, då kan jag se mig som vinnare i den första matchen.

Skulle jag ta mig vidare ifrån den blir inte motståndet så mycket lättare. Jag möter en i samma klass som mig själv vilket kan underlätta en aning, men Frankrikes Yann Guilhem har jag aldrig slagit på 3 försök. Men som sagt för att möta honom ska jag först slå Bakkali.

Internetmöjligheterna i hallen är fortfarande oklart och i värsta fall så blir det bara dagsrapportering, men vi hoppas såklart på det bästa så att ni kan hänga med så snabbt som möjligt med resultat osv.

På återhörande! /Alex


Kommentarer
Postat av: adam wäppling

det där är inga problem alex:) det grejar du kom igen nu TAGGA!!!:D

2010-10-26 @ 14:26:11
Postat av: Familjen Agefur

Ha inställningen att inget är omöjligt. Ha en positiv inställning och sätt inte upp några hinder på vägen mot medaljen. Kör hårt! Vi tror på dig Alex!

2010-10-26 @ 14:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0