Öppna klassen är som sagt över för min del

Rullstolsklass, öppen slutade i andra omgången tråkigt nog... Men med svår lottning redan från början var det ändå riktigt härligt att göra VM-debut med seger mot en bra klass 5:a från Spanien.

Jag visste sen tidigare att jag kunde vinna mot honom om jag spelade bra och de två första seten kan jag inte beskriva med några andra ord än bra, med siffror som 11-5, 11-4. I tredje set spelade han lite mer offensivt som en klass 5:a ska göra och jag blev pressad till förlust i tredje med 9-11. En bra start i fjärde och en 5-3 ledning som blev till ett 6-8 underläge. Sen kom turen som man behöver för att vinna matcher på ett mästerskap. Två nätrullare som var otagbara och sen en kantboll på det och jag var i ledning med 9-8. Fjärde set slutade sedan 11-9 och en 3-1 seger var klar.

Andra omgången mötte jag en Fransman som jag har haft riktigt svårt för. Yann Guilhem från Frankrike (klass 3). På tre försök har jag aldrig varit nära att vinna, men nu var jag verkligen på gång och spelade bra rätt igenom. Men att vinna första och tredje set för att förlora andra, fjärde och femte är inget man önskar. I skilje fick jag ändå en bra start o har 5-3 vid sidbyte, sen kommer turen, fast till min motståndare. Det var nätrullare som jag räddade, sen kommer det en kantboll som jag räddade, men sen får jag nät ut två gånger som lika gärna kunde ha gått in. Men jag hade lite flyt i första och lite mindre i andra matchen. Spelmässigt är jag helt klart nöjd, men självklart hade jag velat haft minst en match till och det hade blivit tysken Cetin (klass 5) som jag tidigare slagit en gång. Den matchen hade blivit bra kan jag lova ;)

Singelspelet börjar imorgonkväll koreansk tid, 10 stycken 3-pooler, men jag står över helt imorgon. Kom i en ganska svår pool. I pool nummer vilket gör att jag har världsettan Florian Merrien som första match på lördag. Sen är det en ganska bra argentinare som jag aldrig sett spelat, men han har helt ok resultat på de tävlingarna han gjort. Så det kommer troligtvis bli nyckelmatchen.

Imorgon blir det nog inget inlägg på denna blogg, men vi hoppas att det blir medaljbloggande ifrån http://signerataohgren.blogg.se/

Men glöm inte att läsa om singelspelet i övermorgon!

Tack för att ni läser.

Kommentarer
Postat av: Bernta

Alex vafan Cetin på ett VM!? det hade blivit nått ;). Anyway grattis till bra spel och det måste känts riktigt skönt att ta spanjoren!

2010-10-27 @ 22:05:06
Postat av: Anonym

Kämpa på Alex, jag håller tummarna!



/Staffan

2010-10-28 @ 14:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0