Ute i åttondelen

Det blev alltså en åttendelsfinal för mig och det var det godkända målet jag hade innan VM, topp 16. Sent igår kväll fick jag reda på att jag slapp spela sextondelsfinal för att istället gå till åttondelen mot välmeriterande och rutinerad Zlatko Kessler (SER). En spelare som har varit med länge i världstoppen men som jag har börjat närma mig och det kändes på förhand att jag skulle ha en bra chans.

Vid matchstart var jag riktigt taggad och det visades i första set som slutade 11-5. Sen ändrade serben helt på sitt spel och spelade mycket mer mot hörnen vid andra bollen. En kontring i andra setet som slutade 5-11. De två sista seten spelar vi båda bra men jag kommer hela tiden efter i det seten. I fjärde setet skaffar jag mig en 2-bolls ledning vid mitten av setet och jag har 9-7. Då blir det fyra väldigt långa och tighta dueller som avgör matchen till Kesslers fördel och jag var utslagen.

Tråkigt slut på singelspelet men nu är det en spelfri dag och sen är det lagspel tillsammans med Robert Andersson och Ernst Bolldén. Vi står över fram till kvartsfinal där vi möter vinnarna av Israel/Japan. Där ska vi ha riktigt bra chans och i bästa fall kan det räcka till en medalj med oklar valör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0